איך למרוח שעווה על הגלשן – מדריך

ספורט גלישת הגלים הוא ספורט ימי שמתבצע באמצעות גלשן בים. יש סוגים רבים ומגוונים של גלשנים שלהם דבר משותף אחד – לכולם מחובר ליש.

מהו ליש? הליש הוא למעשה המצאה של 40 השנים האחרונות. מדובר בעצם בדבר שמחבר בין הגלשן לגולש, ואשר מהווה ציוד נלווה לגלישה. ישנה חשיבות רבה לבחירת ליש נכון, כאשר מטרת הליש היא להבטיח גלישה בטוחה ונוחה.

רצועת הגלשן מסייעת לנו לשמור על הגלשן על מנת שלא יברח וייסחף לעומק כאשר הגולש נופל. כמו כן, גלשן אשר מנותק מרצועה עלול גם לפגוע בגולש אחר.

קיים קשר גם בין הליש לבין אופי הגלים. על הליש להיות ארוך מספיק כדי להבטיח את מרחק הגלשן מהגולש בעת נפילה או מערבולת. האורך המינימלי הנדרש הוא שני מטרים. כמו כן, הליש לא יכול להיות ארוך מדי, זאת כיוון שעל הגלשן להיות במרחק סביר בעת הנפילה.

גם עובי הרצועה נקבע על פי גודלו וגובהו של הגל. בגלישה על גלים גבוהים במיוחד ובים סוער, מומלץ שהליש שלנו יהיה עבה במיוחד.

רצועת הגלשן הראשונה הייתה בעצם חוט כירורגי שנמתח ונקרע עם הזמן. כיום, רצועות הגלישה המודרניות מיוצרות מחומר שנקרא אורית’ן, חומר אשר מאפשר לליש להימתח ולמנוע את חזרת הגלשן אלינו בתנופה.

רצוי לבחור ליש עם מנגנון שיאפשר לו להסתובב סביב ציר, ועם חיבור נוח לרגל.

איך לחבר ליש לגלשן?

הליש מתחבר לגלשן באמצעות קשירה. אז איך לקשור ליש לגלשן?

את הליש נקשור לגלשן באמצעות התקן בתוך הגלשן, בחלק העליון של הגלשן. הליש מתחבר ישירות להתקן. תחילה יש לקשור את חוט הניילון להתקן בדמות כוסית אשר נמצא בבסיס הגלשן, למשוך את קצהו מתחת למוט המתכת בהתקן ולקשור בשני הקצוות. יש להשאיר לולאה מספיק רחבה על מנת שרצועת הליש תעבור דרכה. לאחר מכן, את רצועת הגלשן נקשור לרגל האחורית שלנו, בהנחה שאנחנו הגולשים כמובן.

טיפים לשימוש יעיל בליש:

  1. בקשו מהמוכר בחנות הגלישה שיחבר לכם את הליש לגלשן.
  2. ודאו שבחיבור בין הגלשן לליש, הרצועה המחברת עוטפת את הזנב ולא  הליש עצמו, זאת על מנת שבזמן נפילה הליש לא יבקע את הזנב.
  3. נסו לגלוש כאילו אתם לא מחוברים בליש לגלשן שלכם. התייחסו לליש שלכם כאל אביזר נוחות ולא כאל אביזר הכרחי, דבר זה יפתח את היכולת שלכם לשלוט בגלשן במגוון שונה של מצבים בים.

 

קורסים נוספים שכדאי לבדוק

תמונות-מרובעות-לאתר-480-קורס-גלים-קבוצתי

בוגרים

קורס גלישת גלים – בקבוצה

המסלול המומלץ

קורס-קבוצתי-בסאפ

בוגרים

קבוצת חתירה בסאפ חיפה

כושר והנאה במרחבי הטבע

ילדים ונוער

קייטנות גלישה לילדים

הכי שווה לחופש הקרוב

ילדים ונוער

חוג גלישה שנתי

לאורך השנה כולה

אז למה לחכות?

צרו קשר עמנו ואנו נחזור אליך בהקדם

    04-8550183 דברו איתנו

    ואחד מהנצגים הנפלאים שלנו, ישמח לעזור בכל שאלה
    התקשרו עכשיו או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם