טיפים לגלישת גלים

הים הוא משאב טבע עצום שמושך אליו קהל רב לאורך כל ימות השנה, כאשר ישנם רבים שבאים לטייל, לבלות, לרחוץ במים, להצטנן בימי הקיץ החמים וגם לעשות ספורט ימי.

האקלים הישראלי החם מעודד כמובן אנשים רבים להגיע לים וליהנות מספורט ימי בכלל, ומגלישת גלים בפרט. גלישת גלים הוא ספורט ימי שמתבצע באמצעות גלשן, הגלשן הוא לוח שעשוי כיום מקצף פוליאוריטן מוקשה, עץ ופיברגלאס (סיבי זכוכית). גרעין הגלשן עשוי מקצף שמוחזק על ידי קורת עץ והמעטה של הגלשן עשוי מפיברגלאס. כיום העוסקים בגלישה גולשים על גלשנים קשיחים או רכים.

למרות תדמיתו, ספורט זה אינו שמור לצעירים בלבד, וניתן לראות מדי שנה רבים שמצטרפים ונדבקים בחיידק הגלישה – נשים, גברים, נוער  וילדים. האקלים הישראלי מאפשר גלישה בכל עונות השנה, ולכן ניתן לראות גולשים רבים גם בימי החורף.

במאמר זה נרכז טיפים לגלישת גלים, נלמד איך תופסים גל וגם איך גולשים בים, כשראשית נתחיל עם: למה ללמוד גלישת גלים?

אז במה גלישת גלים יכולה לסייע לנו ומה הערך שנפיק ממנה? גולשים רבים מעידים על כך שגלישה משמשת עבורם כמעין תרופה כללית ובעצם מהווה אמצעי טיפולי לבעיות בריאותיות רבות. רופאים רבים כבר החלו להבין את הערך המוסף הפוטנציאלי הטמון בספורט זה.

הגלישה מסייעת לא רק לבעיות פיזיות, אלא גם עוזרת להתמודדות עם הפרעות קשב ועם התמודדויות נפשיות.

אז איך גולשים בים?

אנשים רבים נוטים לחשוב שניתן ללמוד לבד, פשוט להיכנס לים, לחתור עם הגלשן ולתפוס גל. למידה עצמית היא פחות אפקטיבית. יש טכניקות ללימוד גלישת גלים למתחילים וכדאי להיצמד אליהם כדי לסגל הרגלי גלישה נכונה, להתקדם בקצב הנכון ולהימנע מתאונות ומפציעות.

מדריך גלישה למתחילים ילמד את טכניקות גלישה שיאפשרו התמודדות עם הים והגלים.

טיפים לגלישה:

  1. סוג הגלשן: יש ללמוד גלישה על גלשן שמיועד ללימוד גלישה – גלשן סופט.  בתחילת דרכו, צריך הגולש גלשן עם נפח רב וציפה. גלשן רך יאפשר לגולש המתחיל  לתרגל וללמוד את בסיס הגלישה בצורה טובה ונוחה. כמו כן, על הגלשן להיות מותאם לגובה האדם.
  2. תנאי ים: רצוי לחפש חופי ים מותאמי גלישה. חופים עם קרקע חולית מתאימים יותר לגלישה. לדוגמה, חופים עם קרקע סלעית מסוכנים מאוד לגלישה. למזג האויר יש השפעה רבה על הים, ובעת רוחות חזקות הוא לא נוח לגלישה ואף יכול להיות מסוכן. למידה בים רגוע, נמוך ועם גלים קטנים, תאפשר צבירת ביטחון וטכניקה שתאפשר בשלב מאוחר יותר התמודדות עם גלים גבוהים יותר.
  3. תרגול חתירה: כ-80 אחוז מזמן הגלישה הינו חתירה. עלינו לחתור היטב ולחזק את השרירים המופעלים בזמן חתירה. חתירה נכונה היא הכנסת כל היד למים, תוך כדי מבט גבוה קדימה שיאפשר לנו לראות את הים וחתירה שצריכה להיות איטית וחלקה.
  4. איך לעמוד על גלשן: שלב ההתרוממות משכיבה לעמידה הוא שלב חשוב בגלישה. על הידיים להיות פרוסות מתחת לחזה, כדי לסייע לגוף להתרומם בקלות יחסית. התנוחה צריכה להיות תנוחת שכיבת שמיכה, שדוחפת למעלה את פלג הגוף העליון. לאחר דחיפת הגוף מעלה יש ליצור זווית של 90 מעלות בין השוק לירך, כשכף הרגל האחורית עומדת על מרכז הגלשן. לאחר שהידיים מתוחות והרגל ממוקמת ניתן להשלים את העמידה על ידי דחיפת הרגל הקדמית בין הידיים. לאחר העמידה יש לשמור על כיפוף ברכיים.
  5. איך לתפוס גל: כדאי לתרגל את הבסיס של הגלישה כגון תפיסת הגלים, חתירה ומעבר משכיבה על הגלשן לעמידה, על הגלים הקטנים ואפילו על הקצף שמאחורי השבירה של הגל. הסיכוי להצליח לרדת אותם בצורה בטוחה, לעמוד ולגלוש היא גבוהה בהרבה. גם כאן יש להתרומם, לעמוד על הגלשן ולתפוס את הגל.

לקבלת טיפים נוספים והסבר איך לגלוש בים פנו אלינו. צוות המועדון ישמח לסייע וללמד אתכם בצורה מקצועית ובטוחה איך גולשים בים.

 

קורסים נוספים שכדאי לבדוק

תמונות-מרובעות-לאתר-480-קורס-גלים-קבוצתי

בוגרים

קורס גלישת גלים – בקבוצה

המסלול המומלץ

קורס-קבוצתי-בסאפ

בוגרים

קבוצת חתירה בסאפ חיפה

כושר והנאה במרחבי הטבע

ילדים ונוער

קייטנות גלישה לילדים

הכי שווה לחופש הקרוב

ילדים ונוער

חוג גלישה שנתי

לאורך השנה כולה

אז למה לחכות?

צרו קשר עמנו ואנו נחזור אליך בהקדם

    04-8550183 דברו איתנו

    ואחד מהנצגים הנפלאים שלנו, ישמח לעזור בכל שאלה
    התקשרו עכשיו או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם