סוגי גלשנים

גלשנים רבותיי, גלשנים ומה שביניהם

עולם הגלישה טומן בתוכו שלל סוגי גלשנים, מגלשני הביצועים ועד לגלשנים גדולים ורגועים. כאן נביא לכם כמה דוגמאות ראשיות לסוגי גלשנים. תהנו!

גלשן פיש הוא סוג נפלא של גלשן בים האינסופי של הגלישה. הפיש בדרך כלל יהיה גלשן יותר ידידותי, נוח לתמרון ושליטה במים, וצורת הטייל (הזנב) שלו דומה לשל דגפיש.

כמה מאפיינים מרכזים לכלי הכל כך כיפי הזה:

  1. רוחב– גלשן רחב משמע יותר יציב במים.
  2. בעל נפח גבוה– גלשן בעל נפח גבוה יצוף ביתר קלות על פני המים ויעניק לגולש חתירה קלה יותר על מנת להכנס לגל.
  3. טווין פין– זהו לא פתגם בסינית :), טווין פירושו באנגלית זוג תאומים , פין FIN משמע חרבות הגלשן, לרוב גלשני הפיש הבסיסיים יגיעו עם שתי חרבות בלבד. היתרון הוא שיש פחות חיכוך עם המים, משמע פחות יציבות, אך השילוב של החרבות ושל הנפח והרוחב, מאזנים את הפיש ונותנים לו את האופציה לרחף על הגל, ולא להיות כבד וקשה לתמרון כמו גלשני הלימוד  (סופטים).
  4. פיש טייל– טייל משמע החלק האחורי של הגלשן. החלק האחורי תופס חלק נכבד בביצועים ובמהירות של הגלשן. בני האדם העתיקו את צורת הזנב המפוצל של הדג לגלשן, וקיבלו תוצאה נפלאה- גלשן שזז באופן זורם ו”טבעי” על הגל. הטייל נראה בצורת W ונותן לגלשן את הסטייל במהלך הגלישה.
  5. אף רחב- ה”אף” החלק הקדמי של הגלשן יהיה יותר רחב ופחות מחודד מאשר גלשני שורט, זאת על מנת להעניק כניסה קלה יותר לגל, לתנועות רחבות יותר בעת הגלישה, ופחות תנועות חדות.

לגלשן פיש יתרונות רבים כמו:

בעל נפח וכושר ציפה מיטבי, נוח לשליטה על הגל, מלא בסטייל וחתיך, מתאים לכל רמות הגלישה וכמעט לכל גובהי וסוגי הגלים. גלשן הפיש יותר מאפשר קרוז “שיוט” על הגל ברגוע ובסבבה, ובין היתר לתת ביצועים רדיקליים וחדים במעט יותר, תלוי במבנה הפיש כמובן. צורת הזנב של הפיש היא המאפשרת לבצע ביצועים רגועים ועם זאת להרגיש תחושת ריחוף וקלילות על הגל.

איך הגיעו לעולם גלשני הפיש?

גלשני פיש הגיעו לעולם כאשר שייפרים (יצרני ומתקני גלשנים) החלו לחשוב על דרכים יצירתיות וחדשות לייצר גלשנים בצורות שונות כדי להשפיע על מהירות הגלישה ויציבותם של הגולשים. פישבורד מתאים בין היתר לגלים קטנים והוא ממקסם בהם את מהירות הגלישה. 

מה זה גלשן שורט?

השורטבורד, הינו גלשן שבדרך כלל בעל נפח נמוך יותר , צר יותר, ובעל אף מחודד. כל זאת על מנת לתת לגולש ביצועים חדים או בשפה המקצועית- רדיקליים. אם להתעופף באוויר, לתת פניות מהירות וחדות על גל, וגלישה בקצב מהיר מאוד מדבר אליכם, כנראה זה סטייל הגלישה שלכם והשורט הוא הסוס המנצח במקרה הזה. במים יהיה יותר מאתגר להכנס איתו לגל ולחתור איתו, הוא יהיה יותר משוחרר ומאתגר לשליטה על הגל עצמו, אך המשכיות היא שם המשחק! כי גם קלי סלייטר (אלוף העולם בגלישת גלים 11 פעמים) התחיל מאיפושהו. השורט מתאים לים גבוה ולגלים עם כוח. כמו הפיש, השורט הוא גם גרסה צעירה יותר של גלשנים, והמצאה יחסית חדשה. השורטים הגיעו לעולם הגלישה בשנות ה60 לאחר ניסויים, ובשנות ה70 המאוחרות, תחרויות של ארגונים נחשבים החלו לדרוש להתחרות באמצעות שורט.

מהו גלשן לונגבורד?

לונגבורד נחשב לבסיס ואבי כל הגלישה. המאפיין העיקרי שלו הוא הגובה הגדול וסטייל הגלישה עליו. הלונגבורד הומצא לפני המון שנים, הוא עבר כמה תהליכים אבולוציוניים עם השנים, תחילה היה מורכב מעץ בלזה דק ולא מציף במיוחד, והיום כבר ניתן להבחין בלונגבורדים שמורכבים מפיברגלאס, סופט, עץ ועוד חומרים אחרים וטובים. הלונגובורד נועד לגלישה רגועה, קל להכנס איתו לכל גל, ומומלץ לגלישה בים בינוני ומטה. הלונגובורד גלשן יציב וארוך. לרוב הלונגבורד יגיע עם חרב גדולה אחת, “סינגל פין”. מטרת החרב היא ליצור חיכוך עם המים, אך לא יותר מדי על מנת לפצות על הכובד והאורך של הגלשן. על הלונגבורד ניתן לבצע “הליכה” ובכך לשלוט במהירות ולהנות מהגלישה. ניתן ללכת לאורכו באופן עדין ואיטי ובכך לתת לו מהירות, ולכם הרגשה כאילו אתם גולשים על המים ללא גלשן.

כיצד משיגים את ההתאמה המושלמת בין הגולש לגלשן?

גלישה היא אהבה גדולה של הרבה מאוד אנשים בארץ ובעולם. כל מי שמתעסק בתחום רוצה למצוא את ציוד הגלישה המושלם עבורו, על מנת שיוכל ליהנות מהספורט הימי המופלא הזה, בהתאם לרמת הגלישה שלו, והאופי של הים בישראל. זה יכול לקחת זמן ולא מעט ניסיונות, אך אם תתייעצו עם אנשי מקצוע המתמחים בציוד גלישה איכותי ותצליחו להגדיר היטב את הצרכים שלכם, תראו שהגלישה שלכם תשתפר פלאים עם גלשן המותאם במיוחד עבורכם. אנו ממליצים לכם לבוא לבקר אצלנו במועדון גלישה, להתרשם ממגוון הרחב של הגלשנים, לנסות, לחוות ולהבין מה הסטייל מה הגודל, ומהו הסוס המנצח שלכם!

מעוניינים ללמוד עוד על סוגי גלשנים מומלצים ולמצוא את הגלשן האידיאלי עבורכם? אתר Surf Club מחכה לכם. בואו לבקר אותנו!

דברו איתנו

04-8550183

אחד מהנצגים הנפלאים שלנו, ישמח לעזור בכל שאלה או בקשה.
התקשרו עכשיו או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

אז למה לחכות?

צרו קשר עמנו ואנו נחזור אליך בהקדם

    04-8550183 דברו איתנו

    ואחד מהנצגים הנפלאים שלנו, ישמח לעזור בכל שאלה
    התקשרו עכשיו או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם