סרף סקייט, לונגבורד ופעלולים – סוגי סקייטבורד וכל מה שבינהם

הסקייטבורד נולד אי אז בתחילת שנות ה-50, כאשר גולשים עצלים פירקו גלגלים מגלגליות או מרולרבליידס, ואגב כך מצאו דרך יצירתית להסעת הגלשן הכבד שלהם. גולשים אחרים ראו בסקייטבורד חלופה טובה לגלישה כשאין מספיק גלים בים, ומהר מאוד הפך הסקייטבורד לפריט אופנתי שצובר לו עדת מעריצים משל עצמו. כשהרבה סוגי סקייטבורד החלו לצוץ להם בכל מקום, והאנשים שרכבו עליו החלו מתלבשים בצורה מסוימת ששידרה משהו מגניב וצעיר, חברות רבות גילו את הפוטנציאל החבוי, וכך החל משנות ה-60 הסקייטבורד החל להיות משווק באופן מסחרי.

בשנות ה-70, עם גלגלים מודרניים חדשים, פרץ הסקייטבורד כבר אל כלל האוכלוסייה, ומהר מאוד נחשב על פי דעת רוב לכלי מהיר ואמין, שמהווה אופציה אורבנית ומגניבה לנסיעת “בלי ידיים”. כיום קיימים בשוק מספר סוגי סקייטבורד עיקריים:

סקייטבורד פעלולים

סקייטבורד פעלולים הוא למעשה הסקייטבורד הקלאסי, זה שקופצים איתו מדרגות, שגולשים איתו על מעקות ושעושים איתו תעלולים פוטוגניים בשיפועים של הסקייטפארק. בשפה המקצועית הוא נקרא “סקייטבורד דאבל קיק” (כיוון שיש לו גם קיק אחורי וגם קיק קדמי) – החלק של הקרש שמתרומם (“רוקר”, אם אתם מגיעים מעולם הגלישה). הקיק הכפול הזה מאפשר מגוון עצום של תרגילים, וגם הופך את הסקייטבורד לדו כיווני במידת הצורך. סקייטבורד כזה מגיע לרוב עם צירי סקייטבורד נמוכים שעוזרים לשמור על יציבות ומהירות, וגלגלים עם דרגת קשיחות גבוהה שמקנים מהירות על משטחים חלקים. גם היום, עם כל ההתקדמות והשכלולים, הסקייטבורד הקלאסי הוא עדיין הפופולרי ביותר, והוא מתאים גם בתור סקייטבורד למתחילים ולצעירים.

הסרף-סקייט – קארבר למתחילים  

סקייטבורד זה מאופיין בצירים אשר מאפשרים מרחב תנועה גדול, המאפשר לסקייטרים שרוכבים עליו לעשות פניות חדות מאוד ללא צורך בניתוק שני הגלגלים הקדמיים מהרצפה. סקייטבורד זה מדמה גלישה, ומכאן גם מגיע שמו. הקארבר  מסייע לגולשי ולגולשות גלים שרוצים להתאמן על “יבש”, ולכן לרוב ממליצים לגולשים להתחיל עם קארבר למתחילים.

סקייטבורד לונגבורד

הלונגבורד (כמה מפתיע) הוא סקייטבורד ארוך – בערך פי 1.5 מסקייטבורד רגיל – והוא מהווה קטגוריה בפני עצמה עבור הסקייטרים. יש לונגבורד סקייטבורד שמיועד לשיוט ברחבי העיר, יש כזה המיועד לתרגילים, ויש גם כמה מהירים המיועדים לאלה מביננו שמחפשים את האקסטרים. סקייטבורד לונגבורד יכול לשמש אותנו גם לאימון אירובי, לסיבובים עם סטייל ברחבי השכונה, בטיילת הקרובה ואפילו מעבר לכך. הוא מהיר, עובר מכשולים בקלילות בזכות גלגליו הגדולים וציריו הגבוהים, וגם מאוד יציב, כשאיתו הדחיפה עם הרגל יכולה להיות מאוד יעילה, מה שהופך אותו למתאים בתור סקייטבורד למתחילים קנייה של סקייטבורד כזה עבור ילדים קטנים, לעומת זאת, פחות יתאים בגלל גובהם הנמוך. גולשי גלים או סנואו בורד? בגלל גודלו, הלונגבורד סקייטבורד יחייב אתכם גולשי הגלים לעשות תנועות נכונות על מנת לייצר פניות טובות, ולכן עבורכם מדובר בסקייטבורד מצוין לאימון.

אז איזה סקייטבורד כדאי לקנות למתחילים אתם בוודאי שואלים את עצמכם, והתשובה היא שלפני שאתם קונים סקייטבורד, אתם צריכים קודם כל מה אתם מעוניינים לעשות איתו – פעלולים, דימוי גלישה או נסיעה אורבנית? רק אחרי שתבינו את הדבר הזה, תוכלו להתאים לעצמכם את הסקייטבורד הרצוי, וזה יכול להיות כל אחד מסוגי הסקייטבורדים שציינו מעל. אנחנו ב-surf club נשמח לתרום לך מניסיוננו ולהתאים עבורך את הסקייטבורד שהכי מתאים לך, על מנת שתוכל להצטרף לקהילת הסקייטרים האיכותית, וליהנות ממה שהיה ונשאר כלי התחבורה האורבני הכי מגניב בסביבה.

 

קורסים נוספים שכדאי לבדוק

תמונות-מרובעות-לאתר-480-קורס-גלים-קבוצתי

בוגרים

קורס גלישת גלים – בקבוצה

המסלול המומלץ

קורס-קבוצתי-בסאפ

בוגרים

קבוצת חתירה בסאפ חיפה

כושר והנאה במרחבי הטבע

ילדים ונוער

קייטנות גלישה לילדים

הכי שווה לחופש הקרוב

ילדים ונוער

חוג גלישה שנתי

לאורך השנה כולה

אז למה לחכות?

צרו קשר עמנו ואנו נחזור אליך בהקדם

    04-8550183 דברו איתנו

    ואחד מהנצגים הנפלאים שלנו, ישמח לעזור בכל שאלה
    התקשרו עכשיו או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם