אתה חייב לסנן פעמיים: על קרם הגנה לגולשים ועל הביגוד שמשלים אותו

אתה חייב לסנן פעמיים: על קרם הגנה לגולשים ועל הביגוד שמשלים אותו

אין דבר כיפי יותר בעולם מלגלוש על הגלים ביום קיץ חם, לספוג את קרני השמש שמגיעות אלינו מכל מקום, וגם להתרענן מדי פעם במי הים הטובים.  אלא שבאזורנו השמש יכולה לעתים להיות נדיבה מדי, ואנחנו, שמרוכזים בגלישה ובים, בכלל לא שמים לב שאנחנו מתחילים להישרף.

אז כיוון שאף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור הביתה כשהוא סובל מכאבים ונראה בעיקרון כמו עגבנייה שבושלה יתר על המידה, שלא לדבר על כך שחשיפה מוגברת לשמש גורמת גם לפגיעה בגופנו ולהזדקנות מוקדמת של העור, אנו נשתמש בכל אמצעי הגנה מועיל שעומד לרשותנו.

קרם הגנה לגולשים – הבסיס להגנה שלנו

הפתרון הזמין והמוכר מכל הוא כמובן קרם ההגנה. אז כיצד בעצם קרם ההגנה מגן עלינו? תחליבי ההגנה כיום מתחלקים לשני סוגים מרכזיים: אלו שמציבים חסמים כימיים ואלו שמציבים חסמים פיזיים, כאשר לכל סוג יש יתרונות וחסרונות משלו. החסמים הפיזיים הם יציבים יותר ומספקים הגנה מיידית, אך טווח הפעילות שלהם מצומצם ולרוב הם יהיו לא נעימים לשימוש. החסמים הכימיים יגנו עלינו מטווח רחב הרבה יותר של קרני שמש, אך כדי שיגנו עלינו עליהם להיספג קודם בעור, וכאן מדובר בתהליך שאורכו 20 דקות לערך. כיום תכשירים רבים יודעים לספק את ההגנה של שתי השיטות יחד.

SPF (קיצור של Sunburn Protection Factor), הוא המדד שמבטא את רמת ההגנה של הקרם, וככל שנשתמש בקרם הגנה עם מדד SPF גבוה יותר, כך תידרש כמות גבוהה יותר של קרינת שמש כדי לגרום לנו לכווייה. זה לא אומר כמובן שקרם הגנה עם מקדם 30 יגן עלינו פי 2 טוב יותר מקרם הגנה עם מקדם של 15, אבל אם עורכם בהיר יחסית ואתם נשרפים בקלות, רצוי שתלכו על קרם הגנה עם מקדם גבוה, גם אם הם מעט יקרים יותר.

לא להתקמצן – הדרך הנכונה להשתמש בקרם הגנה לגולשים

כדי שקרם ההגנה שלנו באמת יגן עלינו, חשוב שנדע איך להשתמש בו. בגלל הירידה ביעילות ההגנה עם הזמן, כגולשים שנמצאים הרבה בשמש, לא ממש יעזור לנו להימרח רק פעם אחת, אז בהחלט אל תתקמצנו פה על הכמויות. ודבר אחרון – בדרך כלל דרוש זמן עד שההגנה מתחילה להיכנס לפעולה, לכן עדיף להימרח כבר בבית, עוד לפני שמגיעים לים.

בגדים מסנני קרינה – כשאנחנו רוצים הגנה מושלמת

גם כשאנחנו משתמשים בקרם הגנה בצורה אופטימלית, נצטרך להשלים את ההגנה שלנו בעזרת ביגוד חוסם קרינת שמש כיוון שאחרי שעות של גלישה בים מתחת לקרני השמש החמות, נזדקק לכל עזרה שאנחנו יכולים לקחת.

בשנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבות השימוש בתכשירים מסנני קרינה, אבל חשיבות השימוש בבגדים עם בד מסנן קרינה עדיין לא חלחלה אל כלל הציבור, ואנחנו, כגולשים שנמצאים באוויר הפתוח במדינה שטופת שמש, פשוט חייבים את ההגנה של בגדים מסנני קרינה עבור העור שלנו.

שיפורים טכנולוגיים שנעשו בשנים האחרונות מאפשרים לנו היום ללבוש בגדים נגד שמש גם בלי להתבשל בתוכם. אז איך נדע שהבגדים שאנחנו קונים באמת יעניקו לנו הגנה טובה מפני קרינת השמש? דבר ראשון, יש לבדוק שהם עומדים בתקן. בבגדים שקיבלו את אישור מכון התקנים מסומנת על הפתקית רמת ההגנה שהם מעניקים, אבל שימו לב – גם בגדים ללא תו תקן יכולים לחסום קרינה, לפחות בצורה חלקית, אם כי רק תו התקן יכול להבטיח לנו ודאות בעניין.

למרות כל האמור לעיל, זכרו: גם בגדים נגד קרינה לא מעניקים הגנה מושלמת לגוף שלנו, ורצוי תמיד למנן בצורה חכמה את החשיפה שלנו לקרני השמש. אנחנו ב-surf club נשמח לתרום לכם מניסיוננו, ולהתאים לכם ביגוד חוסם קרינת שמש שיעזור לכם ליהנות מהגלישה ומהים בצורה בטוחה לאורך כל השנה.

 

קורסים נוספים שכדאי לבדוק

תמונות-מרובעות-לאתר-480-קורס-גלים-קבוצתי

בוגרים

קורס גלישת גלים – בקבוצה

המסלול המומלץ

קורס-קבוצתי-בסאפ

בוגרים

קבוצת חתירה בסאפ חיפה

כושר והנאה במרחבי הטבע

ילדים ונוער

קייטנות גלישה לילדים

הכי שווה לחופש הקרוב

ילדים ונוער

חוג גלישה שנתי

לאורך השנה כולה

אז למה לחכות?

צרו קשר עמנו ואנו נחזור אליך בהקדם

    04-8550183 דברו איתנו

    ואחד מהנצגים הנפלאים שלנו, ישמח לעזור בכל שאלה
    התקשרו עכשיו או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם