הגלישה היא ענף ספורט המצריך שיווי משקל ושימוש רציף בשרירי הליבה, היוגה מסוגלת לחזק את שרירי הליבה ומסייעת בתרגול היציבה. לכן, אין זה מפתיע כי תרגול יוגה בהחלט יכול לסייע בשיפור יכולת הגלישה שלכם. במאמר הבא נציג לכם את יתרונות יוגה לגלישה, וננסה לשכנע גם אתכם להתחיל לתרגל.

 

הנה בא עוד גל גדול 

אם אתם קוראים את שורות אלה כנראה שגם אתם מכורים לגלישה, לתחושת החופש, לאדרנלין, לאופוריה המתלווה לכבישת עוד גל ולסיום של עוד טריק מוצלח. כמוכם ישנם אלפים בעולם אשר חיים בין גלישה לגלישה ורק מחכים להזדמנות להעמיס את הגלשן על הרכב ולחזור לים האהוב שלהם. כדי לגלוש, כל מה שצריך זה כמובן גלשן, גלים טובים ויכולת לעמוד יציב על הקרש. בעוד שגלשן ניתן לרכוש בחנויות הרלוונטיות, וגלים טובים אפשר למצוא בחופי הגלישה הרבים, את היכולת לעמוד יציב על גלשן צריך לרכוש ולתרגל. עכשיו ישנה דרך חדשה שתוכל לסייע לכם גם בזה – יוגה. 

 

מה הקשר בין יוגה לגלישה? 

היוגה היא למעשה שם כללי לאגד של תורות חכמה שמקורן ככל הנראה בהודו העתיקה. בימינו נעשה שימוש במילה “יוגה” כדי לתאר שיטות של אימון גופני בעל אלמנטים רוחניים. לתרגול היוגה ישנן עשרות שיטות וגישות שונות המשלבות בין תרגילים שונים אשר רובם שמים דגש על הזזת חלקי הגוף, מתיחתם והגעה לתנוחות יציבה שונות. אם כן, נשאלת השאלה “מה הקשר בין יוגה וגלישה?” ובכן, כפי שכבר ציינו בתחילת המאמר, על מנת לגלוש בצורה מיטבית יש צורך לעבוד על יכולת שיווי המשקל והיציבה. היוגה מאפשר לחזק את שרירי הליבה שלנו, לתרגל את היציבה ובכך לשפר משמעותית את יכולות שיווי המשקל. 

 

יתרונות גלישה ויוגה

כאמור, ישנם יתרונות רבים מהם אפשר ליהנות כאשר משלבים בין תרגול יוגה וגלישה: 

  • חיזוק שרירי ליבה – בראש ובראשונה מסייעת היוגה לחזק ולשפר את שרירי הליבה שלנו. חיזוק זה יכול לסייע לנו לשמור על שיווי משקל בזמן הגלישה ולמשך זמן ארוך יותר 
  • מצב מדיטטיבי  – היוגה היא מעיין מדיטציה בתזוזה, היא עוזרת לנו להירגע ולשמור על פוקוס. גם בזמן הגלישה אנו נדרשים להיכנס למעיין מצב מדיטטיבי ולכן תרגול היוגה יכול לסייע לנו גם בלב הים. 
  • תרגול ייעודי – ישנם תרגילי יוגה רבים המיועדים לחיזוק של שרירים שונים בגוף. ניתן לבנות סדרה של תרגילים ייעודים אשר יכולים לחזק בדיוק את השרירים הנדרשים לפעולת הגלישה. 

 

שיעורי יוגה 

ב-surf club אנו מציעים לכם ליהנות משיעורי יוגה המותאמים במיוחד לגולשים, עם תכנים מדויקים המחזקים שרירים ספציפיים, תרגול טכניקות יציבה, ושימוש באביזרים יעודיים. האימונים מתרחשים על קו המים, בזמן השקיעה ובימי החורף במתחם ספורט סגור הממוקם כ-200 מטר מהמועדון. את השיעורים מעבירה מדריכת יוגה מוסמכת ומנוסה אשר יודעת כיצד להתאים את התרגול במיוחד עבור גולשים. לפרטים מוספים לחצו >>>כאן<<<

 

עדיין מתלבטים? 

אנו מזמינים אתכם לשיעור ניסיון חד פעמי בעלות מינימאלית של 55 ₪ בלבד. להרשמה לשיעור הניסיון לחצו >>>כאן<<<